Verkkokauppaan liittyvät kysymykset

Tilaaminen

- Miten tilaan verkkokaupasta?
- Kirjoitin väärät yhteystiedot tilaukseen, mitä teen?
- Tulin katumapäälle. Miten perun tilaukseni?

Maksaminen

- Mitkä maksutavat käyvät Haltin verkkokaupassa?
- Miten käytän verkkokaupan etukoodia / lahjakorttia?
- Minulla on Haltin verkkokauppaan lahjakortti, mutta unohdin käyttää sitä tilauksessani. Voinko käyttää sitä jälkikäteen?
- Maksoin tilaukseni, mutta en saanut tilausvahvistusta. Miten toimin?
- Tilauksen maksaminen ei onnistunut, mitä teen?
- Täytin yhteystietoni ja tilasin Haltin uutiskirjeen, mutta se ei tullut sähköpostiini. Missä luvattu etukoodi on?
- Palautin tuotteen, mutta laskussa näkyy edelleen väärä summa. Mitä teen?

Toimitus

- Miten voin seurata tilaukseni tilaa?
- Miten pitkä toimitusaika on?
- Kuinka kauan Posti säilyttää tilaukseni?
- Tilaukseni on toimitettu väärään kaupunkiin, mitä teen?
- Haluaisin vaihtaa Postin noutopisteen toiseen paikkaan. Kuinka se onnistuu?
- Olen hukannut lähetystunnukseni. Mistä saan sen?
- Kuinka paljon toimitus maksaa?

Palautus

- Mistä löydän tilausnumeroni?
- Miten palautan tilaukseni?
- Kuinka kauan kestää, että saan hyvityksen tililleni?

Tilaaminen

Miten tilaan verkkokaupasta?

Kun olet valinnut haluamasi tuotteen, voit valita sen Lisää koriin – painikkeen kautta. Tällöin tuotteesi on mennyt ostoskoriin. Ostoskori löytyy verkkosivujen yläkulmasta oikeasta laidasta. Tätä kautta pääset tilaamaan tuotteet.

Ostoskoria painettuasi näet siellä tuotteet, jotka olet päättänyt ostaa. Tässä vaiheessa kannattaa vielä varmistaa, että tuotteet ovat haluamasi väriset sekä oikean kokoiset. Tämän jälkeen paina ”Siirry kassalle” –painiketta.

Seuraavalla sivulla täytät henkilötietosi sekä syötät mahdolliset alennus- tai lahjakoodit. Tämän jälkeen paina ”Jatka toimitustapaan” – painiketta.

Täällä pääset valitsemaan toimitustavan sekä halutun maksutavan. Jos valitset noudon Postista, Posti toimittaa tilauksesi automaattisesti lähimpään Postin noutopisteeseen. Tähän me emme valitettavasti voi vaikuttaa.

Kirjoitin väärät yhteystiedot tilaukseen, mitä teen?

Kun huomaat kirjoittaneesi väärät yhteystiedot, ota meihin yhteyttä yhteydenottolomakkeen kautta tai soittamalla numeroon 09 8520 8288. Yhteydenottolomakkeen kautta tulevaan viestiin tarvitsemme tilausnumerosi (#XXXX) sekä oikeat tietosi, jotta pystymme välittämään varastolle oikeat tiedot. Yhteydenottolomakkeeseen pääset tästä.

Tulin katumapäälle. Miten perun tilaukseni?

Jos tulet toisiin aatoksiin tilauksesi suhteen, ota meihin yhteyttä yhteydenottolomakkeen kautta tai soittamalla numeroon 09 8520 8288 ja me perumme tilauksesi. Peruutuksesta tulee ilmoittaa samana päivänä kun tilaus on tehty kello 10 mennessä. Perumisen jälkeen käsittelemme hyvityksen, joka tapahtuu yleensä saman päivän/seuraavan arkipäivän aikana.

Maksaminen

Mitkä maksutavat käyvät Haltin verkkokaupassa?

Verkkokaupassamme käy lähes kaikki luotto- ja pankkikortit (Visa, Visa Electron, Mastercard), Mobilepay, Pivo ja Siirto. Voit myös tilata tuotteet Svea laskulla tai erämaksulla. Myös Svea yrityslasku on mahdollinen.

Miten käytän verkkokaupan etukoodia / lahjakorttia?

Siirry ostoskoriin oikean yläkulman ”Ostoskori”-painikkeesta. Kun olet tyytyväinen ostoskorissa oleviin tuotteisiin, paina ”Kassalle”. Oikealla puolella näet kaikki ostoskorissa olevat tuotteet. Tuotteiden alla näet tekstilaatikon ”Lahjakortti tai alennuskoodi”. Syötä koodisi tekstikenttään ja paina ”Käytä”. Tämän jälkeen järjestelmä laskee sinulle alennetun hinnan.

Minulla on Haltin verkkokauppaan lahjakortti, mutta unohdin käyttää sitä tilauksessani. Voinko käyttää sitä jälkikäteen?

Valitettavasti emme voi käyttää jälkikäteen tilauksiin lahjakortteja.

Maksoin tilaukseni, mutta en saanut tilausvahvistusta. Miten toimin?

Joissakin tilanteissa tilausvahvistuksen saapuminen sähköpostiin saattaa kestää. Odota pari tuntia ja varmista että kirjoitit sähköpostiosoitteesi oikein. Tarkista myös roskapostisi. Jos se ei kuitenkaan ole ilmestynyt sähköpostiisi 2 tunnin sisällä, ole ystävällisesti yhteydessä asiakaspalveluumme yhteydenottolomakkeen kautta tai soittamalla numeroon 09 8520 8288.

Tilauksen maksaminen ei onnistunut, mitä teen?

Kyseessä saattaa olla pankin päässä oleva tilapäinen häiriö. Odota hetki ja kokeile maksaa tilauksesi uudestaan. Mikäli tilaus ei kumminkaan onnistu, ole yhteydessä asiakaspalveluumme yhteydenottolomakkeen kautta tai soittamalla numeroon 09 8520 8288.

Täytin yhteystietoni ja tilasin Haltin uutiskirjeen, mutta se ei tullut sähköpostiini. Missä luvattu etukoodi on?

Kun täytät yhteystietosi ja tilaat Haltin uutiskirjeen, saat sähköpostiisi viestin, jossa on henkilökohtainen alennuskoodisivahvistuslinkin. Tarkista myös varmuuden vuoksi roskapostisi. Jos et ole saanut etukoodia 1 tunnin sisällä, ole meihin yhteydessä yhteydenottolomakkeen kautta tai soittamalla numeroon 09 8520 8288.

Palautin tuotteen, mutta laskussa näkyy edelleen väärä summa. Mitä teen?

Kun olemme vastaanottaneet tuotepalautuksesi, tämän jälkeen tieto menee eteenpäin laskuttajalle.

Voit joko olla suoraan yhteydessä Svea Ekonomin asiakaspalveluun numeroon 09 42423031 tai sähköpostitse asiakaspalvelu@svea.fi Vaihtoehtoisesti voit myös olla meihin yhteydessä yhteydenottolomakkeen kautta tai soittamalla numeroon 09 8520 8288.

Toimitus

Miten voin seurata tilaukseni tilaa?

Meiltä lähetetään sähköpostitse toimitusvahvistus, joka sisältää lähetystunnuksen. Voit seurata tilauksen kulkua Postin sivuilta täällä täyttämällä lähetystunnuksen.

Miten pitkä toimitusaika on?

Normaali toimitusaikamme on 2-4 arkipäivää. Sesonkiaikoina ja kampanjoissa toimitusaika voi olla pidempi.

Kuinka kauan Posti säilyttää tilaukseni?

Pääsääntöisesti Posti säilyttää noutopisteiden paketit yhden viikon. Tarvittaessa paketin säilytysaikaa voidaan pidentää. Ole tällöin ystävällisesti yhteydessä Haltin asiakaspalveluun yhteydenottolomakkeen kautta tai soittamalla numeroon 09 8520 8288.

Tilaukseni on toimitettu väärään kaupunkiin, mitä teen?

Ole meihin yhteydessä yhteydenottolomakkeen kautta tai soittamalla numeroon 09 8520 8288 niin selvitämme asiaa.

Haluaisin vaihtaa Postin noutopisteen toiseen paikkaan. Kuinka se onnistuu?

Emme valitettavasti pysty muuttamaan asiakkaan valitsemaa noutopistettä. Paketti toimitetaan ensisijaisesti asiakkaan valitsemaan noutopisteeseen tai asiakasta postinumeron perusteella lähimpään noutopisteeseen.

Mikäli tilaukselle valittu noutopiste on täynnä, Posti toimittaa paketin seuraavaksi lähimpään noutopisteeseen.

Mikäli asiakas on Postin Oma Posti -palvelussa valinnut itselleen oman noutopisteen, paketti toimitetaan kyseiseen noutopisteeseen, ellei tilaukseen ole erikseen valittu toista noutopistettä.

Olen hukannut lähetystunnukseni. Mistä saan sen?

Helpoiten saat tietää lähetystunnuksen laittamalle meille viestiä joko yhteydenottolomakkeen kautta tai soittamalla meille numeroon 09 8520 8288. 

Kuinka paljon toimitus maksaa?

Voit joko valita noudon Postin noutopisteestä, Postin postipaketti toimitusmaksu on 4,90 € tai Postin kotijakelun, joka maksaa 8,90 €. Yli 69€ tilauksissa Postin postipaketti on ilmainen.

Palautus

Mistä löydän tilausnumeroni?

Viisinumeroisen tilausnumeron (Esim. #12345) löydät sähköpostiisi tulleesta tilausvahvistuksesta sekä paketin mukana tulleesta lähetelistasta.

Miten palautan tilaukseni?

Pakkaa tuote huolellisesti alkuperäiseen pakkauslaatikkoon tai vastaavaan ja kiinnitä pakettiin valmiiksi tulostettu palautuspakettikortti. Liitä palautukseen tilauksesi mukana tullut Vaihto- ja palautusilmoitus -lomake huolellisesti täytettynä. Palauta lähetys Postiin ja muista säilyttää Postista saamasi lähetyskuitti tositteena palautuksesta.

Vaihtoehtoisesti voit käyttää Haltin asiakaspalautusnumeroa 644821, joka myös oikeuttaa maksuttomaan palautukseen. Peruutusilmoituksesta tulee aina käydä ilmi viisinumeroinen tilausnumero (esim #01234) ja mitä tuotteita olet palauttamassa.

Halti Oy / Transval
Asiakaspalautustunnus 644821
Pennala 1
Jokimäentie 2
16320 PENNALA

Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetät ilmoituksesi peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä. Tuote tulee palauttaa välittömästi tilauksen peruuttamis- tai vaihtoilmoituksen jälkeen.

Tuotteista maksamasi hinta palautetaan sinulle samalla maksutavalla, jota olet alun perin käyttänyt. Kun palautuksesi on vastaanotettu ja hyvitetty, saat tiedon asiasta sähköpostiisi.

Kuinka kauan kestää, että saan hyvityksen tililleni?

Rahat näkyvät tililläsi noin 2 viikon sisällä tuotteen palautuksesta.