Haltin uusi syksyn 2021 ulkoilumallisto tuo lisää vastuullisuutta ulkoiluun

Haltin uusi syksyn 2021 ulkoilumallisto tuo lisää vastuullisuutta ulkoiluun


Luonnossa liikkuminen ja lähimatkailu ovat kasvattaneet suosiotaan merkittävästi viimeisen vuoden aikana. Yhä useampi kuluttaja kiinnittää nykyään huomiota tuotteiden vastuullisuuteen ostopäätöstä tehtäessä.

Halti vastaa kasvaneeseen kysyntään uudella ulkoilumallistollaan, jossa on huomioitu vastuulliset ratkaisut. Syksyn uuden malliston myötä Halti ottaa määrätietoisia askelia kohti hiilijalanjäljen pienentämistä ja vastuullisten materiaalien käytön lisäämistä. Halti on tyytyväinen saadessaan esitellä ensimmäisen mallistonsa, joka sisältää vegaaniystävällisiä ja kierrätetystä untuvasta valmistettuja tuotteita.

Halti Hiker Anorakki

“Tuomme syksyyn laajan valikoiman retkeily- ja ulkoiluvaatteita, varusteita ja kenkiä naisille, miehille ja lapsille. Mallistomme tarjoaa toimivuutta, ajatonta tyyliä ja vastuullisia valintoja ulkoiluun, päivittäiseen työmatkailuun sekä kaupunkikäyttöön. Kierrätysmateriaalien käyttö tuotteissa on lisääntynyt entisestään. AW2122 malliston tuotteista 97 %:ssa on käytetty kierrätettyjä materiaaleja”, sanoo Haltin tuotannosta vastaava Laura Roman. Talous-tutkimuksen Suomi Tänään 2021 Urheilu- ja vapaa-ajan asut (helmi-maaliskuussa, 2021), raportin mukaan Halti oli kuluttajien mielestä vastuullisin urheiluvaatemerkki.

Mallisto sisältää vegaani”untuvaa”, kierrätysuntuvaa, kierrätettyä polyamidia polyesteria, bluesign® sertifioituja kankaita ja täytteitä, vastuullisesti tuotettua Responsible Down Standard -sertifioitua untuvaa sekä tuotteita PFC-vapaalla vettähylkivyyskäsittelyllä, joissa suurimmassa osassa on 10 000 / 20 000 vedenpitävyys- ja hengittävyysarvo.

Halti Vuostimo

”Vaikka suurin osa tuotteistamme sopii hyvin ympärivuotiseen käyttöön, niin sateiset loppuvuoden kuukaudet saavat oman DrymaxX®- kalvon sisältämät tuotteemme loistamaan. ”Tärkeimmät prioriteettimme ovat aina olleet käytettävyys, mukavuus, vastuullisuus ja ajaton suunnittelu, ja olemme iloisia, että voimme tarjota sekä jälleenmyyjillemme että nettiasiakkaillemme nämä kaikki neljä ominaisuutta, sanoo Laura Roman.”