Tiedote Covid-19 -viruksen vaikutuksista Haltin toimintaan

Tiedote Covid-19 -viruksen vaikutuksista Haltin toimintaan

Tiedote 19.3.2020 – päivitetty 19.8.2020

”Elämme erittäin haastavia aikoja eikä kukaan meistä vielä tiedä mitä vaikutuksia parhaillaan riehuvalla viruksella voi olla. Henkilöstömme, asiakkaidemme ja yhteistyökumppaneidemme terveys ja turvallisuus ovat meille ensiarvoisen tärkeitä. Otamme ne huomioon kaikessa toiminnassamme ja päätöksenteossamme. Teemme myös kaiken mahdollistaaksemme toimintamme jatkuvuuden parhaalla mahdollisella tavalla. Noudatamme Suomen valtion sekä Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) ohjeistuksia COVID-19 -virukseen liittyen ja seuraamme aktiivisesti sekä kotimaisia että ulkomaisia asiantuntija-arvioita tilanteesta.

Meidän missiomme on ollut yrityksemme perustamisvuodesta 1976 lähtien yhdistää ihmisiä luontoon, ja tässä vakavassa maailmantilanteessa se on meille entistäkin tärkeämpää. Pidättehän itsestänne ja läheisistänne huolta, voitamme tämän yhdessä”                                                                       

-Haltin tiimi

Verkkokauppa

Verkkokauppamme halti.fi, halti.com, raiski.fi ja raiskiapparel.com palvelevat normaalisti 24h vuorokaudessa. Verkkokauppamme toimituksia hoitavan Postin toimitukset kotimaassa toimivat normaalisti ilman viivettä. Posti mahdollistaa pakettien noudon automaateista. Mikäli vastaanottaja ei pääse noutopisteelle tai ei halua asioida noutopisteellä, hän voi verkkokaupassa valita toimitustavaksi kotiinkuljetuksen. Posti toimittaa Kotipaketit tai Pikkupaketit haluttuun osoitteeseen ilman lähikontaktia. Kotipaketin luovutuksessa ei pyydetä kuittausta vastaanottajalta, vaan kuljettaja kuittaa lähetyksen. Lähetystä ei myöskään luovuteta vastaanottajalle käteen, vaan kuljettaja soittaa ovikelloa ja asettaa lähetyksen oven eteen.

Ulkomaan toimituksissa voi esiintyä viiveitä eri valtioiden toimenpiteistä johtuen. Verkkokauppojemme asiakaspalvelu toimii normaalisti ja vastausaika on sama kuin normaalitilanteessa.

Myymälät

Henkilökuntamme ja asiakkaiden terveys ja turvallisuus on meille ensiarvoisen tärkeää. Myymälöidemme siivousta on lisätty ja tehostettu, pintojen desinfioimiseen on kiinnitetty erityistä huolellisuutta ja sitä on tehostettu. Henkilökunta noudattaa THL:n ja työterveyshuoltomme antamia hygieniaohjeita sekä ohjetta jäädä kotiin, jos on pieniäkin oireita. Henkilökunta pitää myös tarvittavaa fyysistä etäisyyttä myymälässä sekä kollegoihin että asiakkaisiin. 

Varasto

Varastologistiikkaamme hoitava Posti seuraa ajantasaisesti viranomaisten sekä hallituksen tiedotteita ja toimenpiteitä. Tilanne kehittyy sekä kansallisesti että globaalisti hyvin nopeasti, minkä vuoksi Postilla tehdään koko ajan toimenpiteitä henkilöstön sekä asiakkaiden turvaamiseksi ja toiminnan jatkuvuudeksi. On hyvä varautua siihen, että kansainvälisten lähetysten toimitusajat voivat pidentyä eri valtioiden tai kaupallisten toimijoiden mahdollisesti nopeidenkin toimenpiteiden myötä.

Pääkonttori ja muu henkilöstö

Koronaviruksen leviämisen estämiseksi ja Haltin henkilöstön hyvinvoinnin varmistamiseksi toimimme seuraavasti.

Emme tee työmatkoja ulkomaille emmekä kotimaahan. Emme toistaiseksi ota vastaan ulkopuolisia vieraita toimistoomme, emmekä osallistu talon ulkopuolisiin tapahtumiin tai kokouksiin. Järjestämme kokoukset ja tapaamiset mahdollisuuksien mukaan etäkokouksina.

Suosittelemme etätyöntekemistä niille, joiden työtehtävät sen sallivat. Mahdollistamme työntekijöillemme tapaturmavakuutuksen, joka on voimassa vapaa-aikana ja myös etätyössä.

Niille, joiden työtehtävät eivät mahdollista etätyöskentelyä on mahdollistettu turvallinen työskentely toimistolla. Työvuorot on jaettu niin ettei samassa tilassa ole yli 10 henkilöä. Toimistolla työskentelevät noudattavat yrityksemme, THL:n ja työterveyslaitoksemme antamia ohjeita. Pyydämme henkilöstöämme seuraamaan Suomen hallituksen ja THL:n antamia ohjeita myös vapaa-ajallaan.